معاهده قره داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده ی موسسه تنظیم مقررات، می گوید درون اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۹ هزاره و ۷۰۰ تماس تو سامانه ی ثبت و پاسخ گویی بوسیله شکایات (۱۹۵) ثبت شده بود؛ درحالی که این رقم در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۱۳۵ هزاره و ۳۱ ربط فصیح است. نیز به گفته ی او، داخل اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۱۲ هزاره و ۱۶۳ درخواست و شکایت درون سامانه ی ۱۹۵ ثبت شده بود که تعداد آن در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۲۸ هزار و ۳۲۶ التماس رسید. این یعنی تعداد تماس ها ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت شده ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.مقاله ی مرتبط:سرانجام وعده ها برای گشایش چونی و سرعت اینترنت چه خواهد بود؟

قره داغی درادامه ی گزارش روابط اشتراکی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل افزودن درخواست ها و شکایات ثبت شده را افزایش استفاده اینترنت درون ماه های اخیر دانست. به گفته ی او، پس ازآن از عالمگیر ویروس کرونا تو دو ماه گذشته در کشور، پیشنهادها متنوع وزارت ارتباطات اجرا شد تا کاربران بتوانند داخل حوزه های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، مشغولیت و دورکاری از اینترنت کاربرد کنند.

قره داغی می گوید عرضه ی ۱۰۰ گیگابایت ترافیک رایگان به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگابیت برثانیه، ارائه ی حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده ی رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده سازی زیرساخت های ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL ازجمله اقداماتی است که باعث شد حجم انتقال و پهنای باند ناحیه فدایی مقاطع سیری شود و درنتیجه، تعداد تماس ها و شکایات ثبت شده درون سامانه ی ۱۹۵ افزایش واضح کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده ی رگولاتوری درادامه تأکید کرد پاسخ گویی به کاربران و حفظ کردن حقوق آن ها از اولیت های رگولاتوری است و گفت:با وجود مشکلات بخاطر حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخ گویی براساس مصوبه ها و سفارش های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه ی ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی داخل فرایند ثبت و جستجو به شکایات ابداع شده تا پاسخ گویی به کاربران درون تند ترین زمان ممکن انجام شود.

سجاد بنابی، مشاور مهتر هیئت مدیره ی همدستی ارتباطات زیرساخت، درون گفت وگو با فارس، از کاهش ۱۰ درصدی مصرفی اینترنت درون قلمرو از هفته ی دوم فروردین معارفه رحم. او گفت بعد از مسری ویروس کرونا در کشور، مصرف اینترنت بوسیله طورمیانگین ۱/۵ برابر افزایش نمایان کرده بود؛ اما با آغاز دوباره فعالیت باهم اتحاد کردن ها و سازمان ها استفاده اینترنت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و سیلان کاهشی آن در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. بنابراین، تو رزوهای آینده به گمان زیاد شاهد رفع برخی مشکلاتی خواهیم بود که با افزودن مصرف اینترنت پیش آمده بود و درنتیجه، تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ی ۱۹۵ نیز قضیه نزولی بی پرده خواهد کرد.بیشتر بخوانید:ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به تصرف وکارهای آسیب دیده آغاز شدهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱ اردیبهشت ۹۹]وزارت علوم و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران هک شدن معلومات کاربران را تکذیب کردندتداوم تکثیر قیمت ساختمانی در رکود ناشی از ویروس کروناآموزش وپرورش: ۸۵درصد دانش آموزان امکان استفاده از شبکه شاد را دارند

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها