برای عامه ی مردم، اخبار مرتبط با صنعت خودرو به دو بخش تقسیم می شوند. در یک گروه، اطلاعات مدل های پرفروش و متناسب ابتیاع بازار وجود دارد؛ درحالی که تقدیر دیگری از رویدادها، فناوری های جدید یا حوادث حیرت انگیز در جهان خودروها را بازگو می کنند. شاید اطلاع دادن مربوط بوسیله ابرخودروها خواه محصولات سوپرلوکس با قیمت میلیون دلاری، تأثیری پهلو شرایط امروز صنعت حمل و نقل دنیا نداشته باشد؛ ولی عاری شک شروع ای پهلو ترقی ی فناوری ها و امکانات داخل خودروهای آینده خواهد وجود.



هنگامی که یک دشت با رکورد تازه یا عملکردی فراتر از رقبا تولید می شود، شرکت های مختلف را بوسیله تقلا برای پیشرفت ترغیب می کند. سال ۲۰۰۵، زمانی که بوگاتی ویرون با قدرت ۱۰۰۰ اسب دود و اقتدار رسیدن به سرعت زیاد از ۴۰۰ کیلومتربرساعت به ارج ۱.۵ میلیون دلار تولید شد، ابرخودرویی یکتا و بی رقیب بود؛ درحالی که امروزه تا اینکه مدل های کلاسیک و شاسی بلند قوی مرطوب از بوگاتی ویرون در بازار جهانی حیات دارند. نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت هم بارها توسط برندهای مختلف شکسته شده است. حالا میزان های برقی، خرج ی خرید خودرویی که شتاب گیری مثل بوگاتی ویرون داشته باشد را به محدوده ی ۱۰۰ هزار دلار رسانده اند.



سال ۲۰۱۹ با افزودن چشم انسداد اعلام مرتبط با دنیای ابرخودروها همراه شد. رکوردشکنی توسط این مدل ها، روش کاری زیاد مهم در سبب احضار مشتری و توفیق داخل فروش است. تعداد محصولات داخل کلاس ابرخودروها روز به روز افزودن می یابد و حجم یدکی از نقدینگی برای یک ثمر نفقه می شود. این وضعیت از رویت اقتصادی، نشانه ای از تکثیر تعداد ثروتمندان جهان و بهبود شاخص های کسب وکار است؛ ولی می تواند پیش درآمدی از حوادث ناخوشایند، مثل فروپاشی اقتصادی باشد. بنابر نظری ی اندرو لارنس (Andrew Lawrence) موسوم بوسیله اثر سپهر خراش (Skyscraper Effect)» هرگاه ساختمانی بسیار مجلل بنا شود، وضعیت اقتصادی که سبب آن شده را به شکست نزدیک می کند، چراکه تیر ای از رشد نابرابر ثروت و توان مالی درون جامعه است. مثل این عملی می تواند به رشد تولید و فروش ابرخودروهای میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹ نیز تعمیم داده شود.

نتیجه گیری مثبت یا سلبی از رکوردشکنی ها داخل دنیای خودرو ابد وجود داشته است. این شرایط، البته فرصت بسیار خوبی بخاطر مهندسان و صنعتی گران افضل جهان محسوب می شود تا با استعمال از نقدینگی موجود، ایده های خود را از رویا به واقعیت تبدیل کنند. عاری شک، هر رکورد ابتکاری درون دنیای خودروها نشانه ای از پیش رفت داخل فناوری و کاهش فردی های انسانی است.

در دنباله ی مطلب، اساسی ترین رکوردهای خودرویی شکسته شده شده داخل سال ۲۰۱۹ را مرور می کنیم.بوگاتی شیرون و نهایت سرعت ۴۹۰ کیلومتربرساعت

از دیدگاه کارشناسان، افزایش نهایت سرعت ثبت شده با یک خودروی جاده ای به میزان ۴۳ کیلومتربرساعت، م از آنکه کاربردی و نشانه ی پیش رفت مهندسی باشد، گنجایش ی تبلیغاتی داشت. پیش از شیرون سوپراسپرت 300 که شهریورماه امسال، سرعت ۴۹۰/۴۸۴ کیلومتربرساعت را کسب کرد، یگزگ آگرا با فرود امدن به سرعت ۴۴۶/۹۷ سریع ترین مقیاس جاده ای جهان محسوب می شد.



مقاله های مرتبط:بوگاتی شیرون بوسیله رکورد سرعت ۴۹۰ کیلومتربرساعت رسیدبوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 رونمایی شد

تو سمت دیگر ماجرا می استعداد رکوردشکنی بوگاتی شیرون 300 را خبرسازترین پیوستگی مرتبط با خودروها در سال ۲۰۱۹ دانست. این دستاورد، جذابیت زیادی بخاطر عامه ی مردم داشت چراکه رویای رانندگی روی جاده با سرعتی نزدیک به نیمه سرعت صوت را به منبع تبدیل کرد. علاوه بر این، شیرون 300 تیر ای از پیش رفت مهندسی در آیرودینامیک بدنه، ساخت لاستیک تایر و تجهیزات متخصص خودرو حیات.

برضد انتظار، مدیران بوگاتی خیلی زود عدم تمایل خویشتن به ضعف رکورد نهایت سرعت در آینده را معارفه دادند. با این شرایط، دنیای ابرخودروها چشم انتظار محصولات دیگر برندها قرین یگزگ و هنسی داخل سال ۲۰۲۰ خواهد بود.لوتوس اوایا و پیشرانه ای با قدرت ۲۰۰۰ اسب دود

پیش تر بوسیله غلبه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ اسب تبخیر تو محصولات متنوع رمز کردیم. این آمار دلیل نوع دوستی برای سازندگان ابرخودروها است تا بخاطر تولید پیشرانه های زورمند خیس تکاپو کنند.

مقاله های مرتبط:لوتوس اوایا رونمایی شد؛ ابتدایی ابرخودرو طولانی برقی بریتانیا

ساخت اولین خودروی دنیا با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار از همدستی هایی متشابه بوگاتی و یگزگ انتظار می رفت؛ اما یک برند انگلیسی با مالکیت جیلی چین چیره به رونمایی از آن شد. لوتوسدر تیرماه ۱۳۹۸، ابرخودروی اوایا (Evija) را معرفی کرد که مجموع قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار از ۴ اتومبیل الکتریکی می گرفت. این محصول گشتاور ۱۷۰۰ نیوتن متر همچنین در لحظه ی فاتحه حرکت تولید می درنگ که مسلما، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت تو زمانی کمتر نمدار از ۳ نفس مهیا خواهد کرد.

استفاده از غلبه و گشتاور باورنکردنی لوتوس اوایا، احتمالا مشکلاتی در لاستیک ها ایجاد خواهد کرد. بنا کنار شنیده ها، هنوز تایر مناسب برای تحمل نهایت اقتدار های این ابرخودروی انگلیسی تولید نشده است.اسپارک مطلع و بهترین سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت

برای خریدارن خودرو و تعلق مندان این صنعت، زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت س، اهمیت ویژه ای دارد. معمولا نمی نبوغ در جاده ها از رانندگی با نهایت سرعت لذت برد؛ اما پیشدستی کردن گیری عالی منجر بوسیله تکثیر هیجان برای سرنشینان و حس رضایت از خودرو می شود. به همین دلیل، زمان‎گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت بخاطر شرکت های تولیدکننده و مخاطبان آن ها وقار اضافی دارد.

مقاله های مرتبط:نرخ و مشخصات فنی ابرخودروی ژاپنی Aspark Owl



تو شرایطی که سوپراسپرت های امروزی به فراغت در زمانی حدود ۳ ثانیه (و حتی کمتر) به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسند، ثبت زمان ۲ تا ۲.۵ لمحه توسط ابرخودروهای میلیون دلاری اهمیت چندانی ندارد. از سویی دیگر، ویژگی های متخصص در تاسیس تایر، چرخ و شرایط آیرودینامیک، پیوستن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمانی اندک پر حرارت از ۲ لمحه را بسیار دشوار می نرم.



خودروسازی اسپارک داخل ژاپن، مدعی تولید ابرخودرویی ۳/۲ میلیون دلاری به معروفیت اول (Owl) با سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱/۶۹ لحظه است. این رکوردگیری با پیشرانه ی طولانی الکتریکی ۱۹۸۵ اسب بخار و تایرهای مدل جاده انجام شده است تا تاییدی دیگر بر توانایی های خودروهای برقی باشد. رکورد اسپارک اول، احتمالا توسط تسلا رودستر درون سال های آتی شکسته شده خواهد شد.هنسی فیوری؛ قدرتمندترین پیشرانه احتراقی جهان

شرکت هنسی پرفرمنس در سال ۱۹۹۴ با هدف تیونینگ و بهینه سازی خودروهای اسپرت تأسیس شد. این برند، اینک علاوه بر خودروهای تحکیم شده و سفارشی، تجهیزات متخصص و خدمات مهندسی همچنین ارائه می کند. هنسی داخل سال آینده، ابرخودروی ونوم F5 را وارد میدان جهانی خواهد کرد تا اولین محصول ول با پلتفرم و پیشرانه ی ساخت هنسی تولید شود.

مقاله های مرتبط:پیشرانه هنسی ونوم F5؛ قدرتمندترین بنزینی جهان شد



پروژه ی ونوم F5 از ابتدا برای چسبیدگی به نهایت سرعت بسیار از ۴۵۰ کیلومتربرساعت پروگرام ریزی شده بود. این ابرخودرو، مسلما رکورد ۴۹۰ کیلومتربرساعت بوگاتی شیرون را هدف استراحت داده؛ اما آنچه اهمیت بیشتری از نظر مهندسی دارد، پیشرانه ی ساخت هنسی است. ونوم F5 از یک موتور V8 توئین توربوشارژ با ظرفیت ۶.۶ لیتر مصرف خواهد کرد که قدرت ۱۹۰۰ اسب بخار مهیا می یواش. نام این پیشرانه، فیوری (Fury) به ذهنی خشم است و فعلا قدرتمندترین مقیاس ی طولانی بنزینی (غیر هیبریدی و فاقد موتور کمکی برقی) دنیا محسوب می شود. فیوری در تست های رسمی روی دستگاه دینامومتر به مغز ۱۸۱۷ اسب بخار فصیح است.کازورث T50؛ بالاترین دور اتومبیل ثبت شده بخاطر خودروهای جاده ای

بیش از ۶ دهه از فعالیت شرکت کازورث درون انگلستان می گذرد. این برند یکی از بهترین تولیدکنندگان قطعات متخصص و پیشرانه های مخصوص مدل های اسپرت در جهان است و سابقه ای طولانی در ساخت قوای محرک خودروهای فرمول یک دارد. سال گذشته، ابرخودروی استون مارتین والکری مجهز به پیشرانه ی ۱۲ ستون ۶.۵ لیتری کازورث رونمایی شد که همراه با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار، تا امروز رکورددار قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان درون خودروهای جاده ای باقی الباقی است.



کازورث در سال ۲۰۱۹ غم رکوردی جدید ثبت کرد. این شرکت برای سوپراسپرت مورد تمایل T.50 که توسط گوردون موری (خدا مک لارن F1) مدل سازی شده، پییشرانه ی ۴ لیتری V۱۲ رونمایی کرده است که ۶۵۰ اسب دود قدرت دارد. نکته ی جالب توجه درباره این قوای محرک، قابلیت اضافه دور موتور تا ۱۲,۱۰۰ دوربردقیقه بوده که تاکنون در هیچ خودروی میزان جاده ای وجود نداشته است.کوروت GXE؛ تند ترین خودروی برقی جهان

برخلاف انتظار، نهایت سرعت ثبت شده با شورولت کوروت حاضر بوسیله پیشرانه ی الکتریکی، امروزه رکورد بالاترین سرعت برای خودروهای برقی دنیا محسوب می شود. هنوز تست نهایت سرعت از ریمک C-Two ارتکاب نشده است و البته لوتوس اوایا هم ادعایی فراتر از ۳۲۰ کیلومتربرساعت ندارد. مدل های تمام برقی، همچنان اسیر مشکلات متخصص مربوط به عایق کاری و کنترل گرمی در تجهیزات الکتریکی هستند. بوسیله همین دلیل، برای رانندگی با سرعت های بالاتر از ۳۰۰ کیلومتربرساعت محدودیت دارند.

مقاله های مرتبط:شورولت کوروت برقی GXE با قدرت ۸۰۰ اسب بخار



شرکت امریکایی جنوویشن (Genovation) از پلتفرم شورولت کوروت مدل ۲۰۱۸ بخاطر تولید سوپراسپرت برقی خود کاربرد می درنگ. این ثمر با نام GXE، غلبه ۸۰۰ اسب بخار، گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر و نهایت سرعت، سرعت ۳۴۰/۸۶ کیلومتربرساعت دارد و فعلا سریع ترین خودروی الکتریکی گیتی است. به حدس فراوان، رکورد جنوویشن GXE مدت اضافی دوام نخواهد داشت.یگزگ رگرا؛ کمینه ترین زمان صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف

مهرماه امسال، یگزگ تصمیم به ضعف رکوردی گرفت که متعلق به خودش حیات. حدود دو سال پیش، سفره پابلو مونتویا، شوفر ی قبلی فرمول یک با استفاده از بوگاتی شیرون، زمان ۴۱/۹۶ ثانیه را بخاطر سرعت گیری و ترمز صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت ثبت کرد. این رکورد تنها چند هفته بعد توسط یگزگ آگرا RS با ۳۶/۴۴ ثانیه شکسته شد و البته یک ماه بعد، درون صحرای نوادا با همان خودرو به ۳۳/۲۹ لحظه رسید.

مقاله های مرتبط:رکورد صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف کامل، شکسته شده شد



با گذشت نزدیک بوسیله دو سال از رکورد آگرا RS، امسال یگزگ با ابرخوردوی رگرا توانست در زمان ۳۱/۴۹ ثانیه بوسیله سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت و توقف طولانی برسد. بنابر اعلام رسمی انبازی سازنده، رگرا برای بزمین نشستن به سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت، ۲۲/۸ ثانیه زمان لازم داشته؛ درحالی که توقف کامل از سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت، تنها ۸/۶۲ ثانیه کشش کشیده است.بیشتر بخوانید:مک لارن اسپیدتیل نهایت سرعت ۴۰۳ کیلومتربرساعت را ثبت کرداولین تمثال رسمی از ابرخودرو گوردون موری T.50 منتشر شدبهترین خودروهای دنیا با بالاترین نسبت قدرت پهلو ظرفیت پیشرانهمدل مفهومی لامبورگینی ویژن گرن توریسمو رونمایی شدابرخودرو عجلانی دراکوما رونمایی شد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها